Anasayfa » SaÄŸlık

Antibiyotiklerin Bir Faydası Daha varmış

12 Åžubat 2009 1 views Yorum Yok

anti
Bunca zamandır bi yerimiz agrıdıgı zaman agrı kesici olarak kullandıgımız antibiyotikelr gençleşmek içinde kullanılan bir materyalmiş.İşte daha detaylı bilgiler:
İngiltere’de yapılan bir araştırma, antioksidanların yaşlamanın önüne geçmede bir faydasının bulunmadığını gösterdi. Araştırmacılar, antioksidan içeren birçok krem ve vitamine boşuna avuç dolusu para harcandığını belirtti.
İngiliz uzmanlar, genç görünmek uğruna kremlere ve vitamin haplarına para harcamak yerine, sağlıklı beslenmeye çalışmanın ve spor yapmanın daha mantıklı olduğunu bildirdi.
BBC ve Daily Mail’in haberlerine göre, University College London’dan Dr. David Gems’in araştırması, yaşlanmayla mücadelede antioksidanların anahtar rol oynadığına dair yaygın inanışı çürüttü.

Bu konudaki, 50 yıl öncesine dayanan teori, doku ve hücrelerin, gıda enerjiye dönüşürken ortaya çıkan tehlikeli oksijen molekülleri olan serbest radikallerin saldırısı altında bulunduğunu öne sürüyordu.

E ve C vitaminleri gibi antioksidanların bu saldırıları püskürttüğü ve böylece yapılan tahribat miktarını azalttığına inanılıyordu.

Bu teori, milyonlarca insanın vitamin takviyesi almasına ve antioksidan temelli muazzam bir kırışık önleyici krem pazarının oluşmasına yol açtı.

İplik kurtlarıyla araştırma

Yaşlanma biyolojisi uzmanı Dr. Gems’le ekibi, insanlarla birçok geni paylaşan iplik kurtları üzerinde yaptıkları araştırmada serbest radikaller teorisinin doğru olmadığını saptadı.

Ömürlerinin sadece günler sürmesi sayesinde bilim adamlarına uzun dönemli değişimler hakkında fikir veren iplik kurtları, bedenleri fazla serbest radikalleri öldürecek şekilde genetik değişikliğe uğratıldı. Ancak genetik değişime uğratılmış iplik kurtlarının yaşamlarının diğerlerinden uzun sürmediği görüldü.

ABD’de fareler üzerinde yapılan bir araÅŸtırma da aynı sonuca ulaÅŸmıştı. Gems, “Aslında yaÅŸlamanın temel mekanizması hakkında pek de bilgimiz yok” dedi.

YaÅŸlanmayla ilgili serbest radikaller teorisinin 50 yıl boyunca bir bilgi boÅŸluÄŸunu doldurduÄŸunu, ancak delile dayanmadığını ifade eden Gems, “Bu ÅŸu anlama geliyor. YaÅŸlanmayı defetmek umuduyla E veya C vitamini alıyorsanız, bu doÄŸru deÄŸil” diye konuÅŸtu.

Genes & Development dergisinde yayımlanan araştırmada, bununla birlikte antioksidan içeriği bulunan yeşil çayın yararlı olabildiği, çünkü yeşil çayın sadece serbest radikallere karşı değil, başka saldırganlara karşı da koruma sağlayan unsurlar içerdiği belirtildi.

Etiketler: , , ,

Bir yorum yazabilir, sitenizden takip edebilir ya da RSS kaynağı ile yeni içerikleri takip edebilirsiniz.

Yorum Yaz!

Lütfen a?a??daki bilgileri eksiksiz doldurarak yorum gönderin...

Bu etiketleri kullanabilirsiniz:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>